این کتابخانه پستی  در سال بهمن ماه ۱۳۹۷ در شوشتر فعالیت خود را آغاز نمود

 این مرکزدارای ۴۳۸۰جلد کناب درفضایی دلنشین با مساحت ۱۶مترمربع( یک اتاق چهار در چهار) واقع شده

در قسمت غربی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ واقع شده.

 خدمات مرکز: دادن و پس گرفتن کتاب به روستاها و حومه شهرکه با وسیله ی نقلیه ی خودرو انجام می.گیرد.

اهم فعالیت این مرکز در زمان عادی امانت کتاب است و اکنون که کرونا وجود دارد در فضای مجازی فعالیت های فرهنگی را به اجرا می گذاردشرایط عضویت:

ویژه گروه سنی۶تا۱۷سال است.

شهریه ی عضویت رایگان است.

 فقط امانت دادن کتاب به روستاها و مناطق محروم اطراف و حومه  شهر می باشد اکنون که در زمان کرونا قرار داریم و فعالیت‌های فرهنگی خود را در فضای مجازی به انجام می رساند.. که در زمان و روزهای عادی با سرویس کتاب‌ها به دست اعضای مرکز در روستاها رسانده می شد .

خدمات فراگیر ندارد .

روز و ساعت فعالیت مرکز از از ساعت ۸ صبح الی۱۳عصر.

در روزهای تمام هفته امانت دادن کتاب انجام میشد.

 پرسنل: یک مربی فرهنگی دارد خدمات که با مرکز یک  مشترک میباشد.

 نشانی : شوشتر خیابان امام خمینی ضلع غربی جنب دفتر نماینده شهر تلفن۰۶۱۳۶۲۱۱۲۱۷

    کبری صیادی زاده

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/03/02 - 10:42
  • تعداد بازدید: 5662
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سیزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان،با حضور سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر، مدیر کل کانون استان خوزستان، معاونت فرهنگی، کارشناسان  و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر،در این نشست گفت: در اکثر داستان‌ها طرح کلی را می توان در یک جمله خلاصه کرد.این جمله می‌تواند سوژه یا فکر اولیه نام بگیرد. یک نویسنده بعد از مشخص کردن  فکر و طرح اولیه باید به بررسی قابلیت آن  برای داستان شدن بپردازد.

او با اشاره به این‌که سوژه باید جذاب و قابل گسترش باشد افزود: طرح کلی باید قابلیت به کمال مطلوب رساندن  مشخصه‌هایی مانند عدم تعادل یا  تعلیق در داستان را دارا باشد.

وی تاکید کرد: طرح یک خطی یا یک جمله‌ی اصلی داستان، ظواهر و آرایش زبانی و چاشنی‌های مختلف را کنار می‌زند و اصل داستان را بیرون کشیده و به منتقد برای نقد داستان کمک می‌کند.

 این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان  خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و بیان کرد: زبان داستان باید ساده و روان باشد، به‌گونه‌ای که خواننده درگیر محتوای داستان شده و افکار خویش را معطوفِ کشف تصویرسازی‌های شاعرانه نسازد.

نویسنده‌ی کتاب " لولو آلبالو " در ادامه ایجاد جذابیت، کشش و نوآوری در داستان را ضروری دانست و توضیح داد: می‌توانیم  پیش‌فرض‌های داستان را  تغییر دهیم و مخاطب را با خویش همراه سازیم.

مربی باسابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پایان به داستان نویسان نوجوان توصیه کرد که از نقد و بررسی آثارشان استقبال کنند و تاکید کرد: اگر داستانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد به این معنی است که اثر هنوز زنده است.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، سارا دین‌پرست و ستایش سرکهکی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست  پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت